"Ei ole kysymys siitä, miten vanha olet, vaan siitä, miten olet vanha! Hyvää syntymäpäivää!"

Niin, mulla oli eilen synttärit. Kiitos kaikille osanotosta. Markus yllätti ja osti mulle synttärilahjan. Paketin ulkonäöstä päätellen olin jo hetken huolissaan että siellä on TAAS sauvasekoitin ,mutta mitä vielä. Mä sain 9 vuoden jälkeen UUDET FlyFlotit eli sisätossut. Yhessä asiassa mä oon onneton, en osaa olla sisällä ilman kenkiä. Edellisistä paistoi jo varpaat, kiitos Renkkotenkon riiviöiden jotka teki kesällä 2007 varpaille ensimmäiset ilmastointireijät. Ensivuonna juhlitaankin sitten pyöreitä (toivottavasti emäntä ei oo kovin pyöree) ja toivonmukaan etelän lämmössä, jos ei jo ennen sitä.

"Kokeilin uutta viinidiettiä, se on mahtava! -Heti ekalla viikolla hävisi 3 päivää!!!"

Synttäreitä vietetään huomenna kievarissa, tervetuloa ja jokainen ostaa omat juomat ja piletin sisälle. Laulaa saa kunhan annatte minunkin välillä laulaa, karaokea nimittäin Nauru. "Äänellänsä se variskin laulaa".

"Vaikeneminen ei ainoastaan ole kultaa. Sitä ei myöskään yleensä siteerata väärin."

Sen olen kursseilla nyt oppinut, että jos pervoissa kahvipöytäkeskusteluissa olet hiljaa niin sua heti osoitetaan sormella "Erjaa.....". Joten parempi sanoa jotain ku olla hiljaa. Jos naurulta pystyt. Niin, minähän olen aikuiskoulutuskeskuksella metallin valmentavalla kolmen kuukauden kurssijatkolla. Katsotaan pääsenkö jatkamaan tuolla kesäkuussa, tuntu koulutuspaikat olevan aika täynnä. Hitsaamaan olen päässy ja tekmään vähän muutakin mm.polttamaan käsivartensa ja reitensä hitsatessa. Se on muuten kumma ku ne sormet pitää työntää heti siihen hitsattuun kappaleeseen vaikka varmasti tietää että se on kuuma. Pelkään pahoin myös, että "Seura tekee kaltaisekseen".

"Täytyy olla hullu, ettei sekoa"

Tälläviikolla kurssiaamut ovat valjenneet klo 5.00, mä olen lähtenyt koirien kanssa tunnin aamulenkille. Ei käy kieltämien etteikö ois vähän *ituttanut kellon soidessa, mutta kait sitä sanotaan suomalaiseksi sisuksi. Jo toisena aamuna Iirolta puuttui tämä sisu...se oli täysin perässä vedettävää mallia ja aina ku vähän vauhti hiljeni niin se oli kääntymässä kotiin. Mä sanoin jo sille että köytän sen seuraavaan aurausviittaan kiinni ja otan tulomatkalla mukaan jos ei rupee tassu siirtymään toisen eteen. Siita taas painoi kuin kyntöruuna. Se on myös saanut olla päivät sisällä ku tarhan edusta on kuin ankkalampi. Tarha on kyllä kuiva, mutta häkin ulkopuolelle hukkuu tai ainakin saapas hörppää vettä sisään. Sen sisälläolo kyllä loppui torstaina päivällä ku MOLEMMAT oli kurapaskonu sisälle. Niin, mä annoin niille keskiviikkona rustoluut, ei näytä muuta tarvivan. Torstain olivat sitten vesikuurilla ja tänään saivat kaurapuuroa ja piimää. Jos sitä huomenna kokeilis antaa ihan koiranruokaakin.

Ruvettiin siskon kanssa käymään nivalassa Uimahallin kuntosalilla. Tässä on pientä viritystä, että josko rupeisin ihan ohjatusti "treenaamaan", katsotaan nyt mitä saadaan mun "personal trainerin" kanssa aikaiseksi. Koirat ainakin saa nyt taas haipakkaa. Pitää kokeilla jos kesällä kävis pururadalla kokeilemassa ihan oikeeta juoksemista. (Juoksu on jalallisten eläinten nopein tapa liikkua ilman apuvälineitä. Juoksu määritellään sellaiseksi tavaksi liikkua, jossa jossakin liikkeen vaiheessa molemmat jalat ovat yhtä aikaa ilmassa.) Tarvii vaan kokeilla sitä vain yhden koiran kanssa ku nämä kaks ei oikein liiku samaan suuntaan. Vielä ei oo pururadalle mahdollista mennä, viikolla käytiin vielä poikien kanssa  siellä hiihtmässä. Vähänlaisesti oli porukkaa Silmänisku Tilasin mä anttilasta kaks 10kg käsipainoa, toinen kyllä menee mun siskolle. Jos en muuta saa sillä aikaiseksi niin myyn sen sitten huuto.netissä vaikka veneenpainoksi,heh. Wikipedia myös tietää että, Kävely on juoksemisen ja ryömimisen ohella ihmisen ja muiden jalallisten pääasiallinen liikkumismuoto maalla. Miten ne kaupunkilaiset sitten liikkuu???

"Ystävyys ei ehkä pyöritä maailmaa, mutta niiden kanssa täällä pyöriminen on hauskempaa"

Alpo oli alkuviikosta paripäivää naisissa. Tuli se sieltä sitten vihdoin kotiinkin väsyneenä ja ei se jaksanut edes syödä. Siitan kanssa ne nukkuu samassa punkassa. Seuraavana päivänä otetaan sitten matsia niin että karvat pölisee. Siita oli pari kertaa käynyt kissan ruokakupilla ja mä paluatin sen sieltä aina pois. Päästin kissan ulkoa sisälle ja Alpo oli menossa OMALLE ruokakupilleen, mutta sehän ei Siitalle passannut vaan se kävi kissaan käsiksi. No sitten kävin käsiksi jo minä, mutta en kissaan...seuraavana päivänä taas nukuttiin samassa punkassa ja herkisteltiin. Ihme sakkia, ei pysty aina ymmärtämään.


1239394407_img-d41d8cd98f00b204e9800998e


"Elämää voi ymmärtää vain lopusta alkuun, mutta se on elettävä alusta loppuun"