Olipas kaunis vapun aika ilmojen suhteen, melkein jo tuntui kesä tulleen, mutta ei aivan. Perjantaina olikin sitten ohjelmaa heti kerrakseen ku aamupäivän olin Pyhäjärvellä jossa oli jotku kokokansan vappujuhlat ja siellä TRAKTORIEN KIIHDYTYSKILPAILUT. Pojat oli saanu houkuteltua Markuksen että se menee sinne yhellä Ursuksellaan (ei siis se millä kilpaillaan vetokisoissa) kilpailemaan. Markus "se mies joka asuu mun kanssa, mutta ei ole sukua mulle", taitaa olla yhtä kilpailuhenkinen kuin vaimonsakin...siellä se kiihdytteli kisoissa Silmänisku Luokka oli "viritetyt", vaikka ihan normi maatalouskäytössä tuo traktori on kyllä. Sijoitus oli kolmas ja PIENI pytty piirongin päälle. Eikä pojat ollu edes antanu pestä traktoria, se on kuulema työkone ja saa olla sen näköinenkin. Mulla naamapaloi...ei aurinkovoidetta ja päässä "paris hilttonit" niin olinhan Tao-Taon näköinen illalla Kieli ulkona

 

1241624562_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Puola vastaan Suomi

Iltapäivästä kaasuteltiin sitten kaverin ja hänen miehensä kanssa Nivalaan katsomaan kurssikaverini parinviikonikäistä varsaa. Sööttihän se oli , eipä siitä muuta osaa sanoa. Kattokaa vaikka itte..

1241624151_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

"pikku prinsessa, minä & Funi"

Minun pitäis kuulema tuolla emätammalla ruveta loppukesästä ratsastelemaan...katotaan miten käy. Helatorstaina menenkin Iisalmeen Old Hill Ranchille ratsastamaan KOKOPÄIVÄKSI...jiihaa sanon minä ku pääsen ihan länkkäritunnille.

Lauantaina pääsin pitkästä aikaa laulamaan karaokea. Saikin sitten laulaa IHAN koko illan. Kivaa oli, tarvii ottaa uudestaa. Tälläkertaa olin kuskin roolissa, kuskasin itteeni, mutta ehkä ens kerralla taas erikuviot. Parituntia vedin untapalloon ja sitten taas su aamuna menoksi. Olin Oulaisten ryhmänäyttelyssä. Iiro mun piti ottaa matkaan ku Markus oli kans luutuamassa maailmalla koko päivän joten mulla ei jääny sisäkoiralle kusettajaa. Etsin Iiron paperit jotta se pääsi näyttelypaikalle. Aamulla vaihdoin sille pyhäpannan ja sanoin "lähetkö iiro mukaan...", mä lähin viemään kevythäkkiä autoon niin se teputti mun persässä ja hyppäs heti ku takaluukun sain autosta auki niin sisään.  Näyttelypaikalla se teputti niin iloisesti matkassa ja nautti ihan silminnähden ku pääsi "ulkoilemaan". Kyllä se vaan on niin helppo koira pitää mukana, ei tarvi pelätä että se käy toisiin koiriin käsiksi. Tai no, kyllä se yhelle toiselle turisti "mummu beaglelle" vähän ärähti ku se mummu yritti nousta sen päälle. Pyllyjä saa vain haistella ja sekin pitää tehdä rauhallisesti, mutta toi mummubeagle oli vähän turhan innokas Silmänisku Katikin oli Plätän ja Ruskan kanssa näyttelyssä. Mä pääsin juoksuttaa Ruskaa PN-kehässä, no kierros mentiin mutta juoksutin kuitenkin. Juoksutin myös paria ajokoiraa ennen kuin ne meni Kaisun kanssa kehään. Lainasin omaa paksua näyttelytalutinta. Viimeiseksi lainasin samaista talutinta myös yhdelle ajokoiranartulle ku sillä oli mielestäni niin ruma talutin. Siellä sitä sitten odotettiin BIS kehään asti kehänlaidalla, koska se mun näyttelytalutin oli lopulta Oulaisten näyttelyn kaunein...siis se koira joka sillä esitettiin, aika hyvä talutin ei voi muuta sanoa Cool

Kommeeta, kommeeta...

Renkkotenkon Iippo oli sitten sunnuntaina käynyt näyttelyssä Arvi Ellmenin kehässä Mouhijärvellä. Jo toinen Vara-Serti tuli peräjälkeen, Onnittelut Marianne! Muutenkin päivä oli ollut erittäin onnistunut, koska Mariannen ja Markun toinen beagle Kiilan Nita oli ollu VSP ja saanut toisen SERTinsä. Aivan upealta näyttää Iippo tässä melkein 2 vuotis kuvassaan. Todella hieno tämä pentueen ADHD!!

 

1241626598_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kuva: Marianne Helander

Läski lähtee

10pv takana tätä minun uutta ruoka- ja liikuntaohjelmaa. Nälkä ei ole ollut kertaakaan,päinvastoin tuntuu että vieläkö mun pitää tällepäivää syödä. 6 ateriaa päivässä, tuntuu välillä että eihän tässä ehdi muuta kuin syömään. Vettä kuuluu myös juoda, 3,5litraa päivässä ja sehän tietää sitä että siellä vessassakin tulee sitten käytyä. Puoli kiloa näytti puntari 10 päivän jälkeen miinusta, vaikka viime viikolla se paino alkuun vain nousikin, mutta se on ihan normaalia. Aamulenkit ennen kukonpierua ja aamupalaa on ne tehokkaimmat rasvanpolttajat, näin on sanottu ja tämähän pitää paikkaansa ku katsoo itseään peiliin. Mitäs se minä koko viime talven teinkään aamuisin...ylös ulos ja lenkille

Kurssi ku alkaa vasta klo 8.00 aamulla niin siinähän ehtii toisenapäivänä käydä tunnin aamulenkin kera koirien ja toisena aamuna mennä kuntosalille kuuden jälkeen. Oli muuten eilen aika hiljaista aamulla 06.15 ku avasin kuntosalin oven. Siellä saikin sitten ihan ite treenailla ja kuunnella sitä radiokanavaa mitä halus. Uudelleen sanoi teletapit, huomeaamuna jatketaan.